Łagodny szampon

http://wizaz.pl/kosmetyki/foto/35426_250.jpg

Zużyłam już wiele buteleczek szamponu Babydream, niestety będę musiała z niego zrezygnować. Po pierwsze po takim czasie mam już dość tego zapachu! Stał się okropnie męczący i przeszkadzał podczas mycia. Wydajność jest taka sobie, ale za to cena wynagradza nam tą wadę. Jednak pozbędę się go z moich zbiorów z innego powodu - mianowicie zauważyłam, że moja skóra głowy zrobiła się podrażniona i swędząca. Zupełnie nie wiązałam tego faktu z szamponem BD, myślałam, że to może sprawka nafty kosmetycznej (mimo, że trzymałam kilkanaście minut i wcześniej po takim czasie nic złego się nie działo). Trafiłam na wpis na blogu Kascysko Zmiana zdania szampon babydream i wtedy powiązałam moje problemy z tym produktem. Później myłam włosy szamponami z SLS i wszystko wróciło do normy, zastanawiam się co teraz. Nie mogę myć włosów nimi cały czas (choć i tak rozcieńczałam je w wodzie metodą kubeczkową) bo moje włosy są skłonne do przesuszania, poza tym nie chcę katować skóry głowy silnymi detergentami skoro wiem, że i bez tego jestem w stanie dobrze ją oczyścić. Zaczęłam więc szukać alternatywy.

Przeszukałam informacje w internecie na temat łagodnych szamponów, łatwo dostępnych stacjonarnie, o niskiej cenie i oto co znalazłam:


Oczywiście szampon Hipp
Skład: Aqua, Sorbitol, Cocamidopropyl Hydroxysultaine, Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Prunus Amygdalus Dulcis (olejek migdałowy),Sodium Carboxymethyl Betaglucan (składnik pochodzący z naturalnych drożdży), Glycerin, Citric Acid, Parfum

cena: ok 11zł/200ml

http://ecsmedia.pl/c/hipp-szampon-200-ml-m-iext6105402.jpg

Szampon Lilliputz
Skład: Aqua, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Lauryl Glucose Carboxylate, Parfum, Panthenol, Hydrolyzed Wheat Protein, Sodium Hydroxide.

cena: 6zł/200 ml

Niestety bezskutecznie próbowałam go znaleźć w Rossmannie, były inne kosmetyki z serii Lilliputz, jednak szamponu ani śladu. Ponoć od jakiegoś czasu nie można go dostać, czyżby wycofali?

http://img.dooyoo.de/DE_DE/orig/1/4/8/3/7/1483767.jpg


Szampon Bubchen
Skład: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Laureth-3, Polysorbate 20, Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Sodium Chloride, Disodium PEG-4 Cocamido MIPA-Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Chamomilla Recutita, Tilia Cordata, Propylene Glycol, Acrylates/Steareth-20 Methacrylate Copolymer, Potassium Sorbate, Parfum, Citric Acid

cena: 8zł/200ml

Ponoć dostępny tylko w Super Pharmie. Niestety nie miałam możliwości sprawdzić, czy to prawda :)

http://nokautimg3.pl/p-b0-26-b02677edd19170c91f8c370dfe9fb35f500x500/bubchen-szampon-rumiankowy-dla-dzieci-i-niemowlat-200-ml.jpg

Szampon Dulgon Kids
AQUA, LAURYL GLUCOSIDE (łagodna substancja myjąca, emulgator) , COCAMIDOPROPYL BETAINE (funkcja pianotwórcza), SODIUM COCAMPHOACETATE (Substancja pianotwórcza i stabilizująca pianę), SODIUM CHLORIDE (sól, substancja zagęszczająca), POLYQUATERNIUM-7 (substancja o właściwościach antystatycznych), GLYCERYL OLEATE (naturalny emulgator), CITRIC ACID (reguluje nawilżenie skóry, wygładza i wzmacnia), COCO-GLUCOSIDE (substancja myjąca), DISODIUM COCOYL GLUTAMATE (substancja myjąca), BENZYL ALCOHOL(konserwant, znajduje się na liście potencjalnych alergenów), PHENOXYETHANOL (konserwant), PARFUM, POTASSIUM SORBATE, POLYQUATERNIUM-44, LIMONENE, HEXYL CINNAMAL, LINALOOL, GERANIOL.

cena: 6zł/250ml

http://merlin.pl/dulgon-kids-Szampon-morelowy_Mann-Schroder/hb/product/219,614205.html

Bajecznie pachnący morelą szampon dla prawdziwych rycerzy i księżniczek. Delikatna formuła łagodnie myje włosy, nadając im jedwabisty połysk, miękkość i gładkość. Ułatwia rozczesywanie włosów, nie podrażnia. pH przyjazne skórze, nie zawiera PEG, potwierdzone dermatologicznie, od trzeciego roku życia. 

Trafiłam na niego dziś przypadkiem w drogerii Natura. Do wyboru był niebieski (o zapachu kokosowym) i ten, który widzicie na obrazku, pachnący morelowo. Rzuciłam okiem na skład, zachęcona wzmianką o pH wrzuciłam do koszyka. Po przyjściu do domu podjęłam się po raz pierwszy próby analizy składu, wyniki widzicie powyżej. Będzie to mam nadzieję przyjemna odmiana po BD. Cena jest zachęcająca, zapach obłędny, w składzie nie widzę nic zdrożnego. Nie mogę się doczekać, by go wypróbować ;)

Komentarze

  1. Spróbuj Facelle Sensitive z Rossa, boski <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jeśli ten się nie sprawdzi to zapewne wypróbuję ;)

      Usuń
  2. Ja właśnie słyszałam, że po dłuższym czasie stosowania tego szamponu może on mocno podrażniać skórę głowy, dlatego stosuję go zamiennie z YR albo odżywką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam go naprzemiennie z ziołowym Barwy albo innym podobnym (2 mycia bd, 1 barwa i tak w kółko). Jednak już dłuugo tak robiłam, teraz po każdym myciu BD mi skóra głowy swędzeniem reagowała :( Po paru godzinach od mycia siedziałam i się drapałam..

      Dzisiaj umyłam tym nowym Dulgonem, jeszcze nie wiem czy po nim też się będę drapać czy nie ;)

      Usuń
    2. Hmmm, czyli tak czy owak należy na niego uważać, nawet przy stosowaniu go z innymi szamponami.

      Usuń
  3. Dulgon łagodny? Niestety się nie zgodzę. Duża ilość soli w składzie oraz dwa konserwanty jeszcze przed zapachem, to niezbyt dobry pomysł dla wrażliwców ;)

    Liliputz coś właśnie zaniknął - mój ulubieniec. Stosuję 3w1 J&J.

    BD to pożeracz mojego skalpu. Podrażniał mi nawet skórę ciała przy myciu.. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrażliwej jako tako skóry głowy nie mam, tylko ten BD się dał we znaki, tak to nic mnie nie podrażnia (oprócz wspomnianej wyżej nafty kosmetycznej trzymanej zbyt długo).

      Umyłam już parę razy tym Dulgonem i nic mnie nie swędzi, także póki co zostanie ;) Jak dla mnie skład nienajgorszy, chodziło mi po prostu o to, żeby szampon był łagodniejszy niż taki z SLS, co by nie przesadzać.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty